Dag 8: 6 mei 2013

8 mei 2013 - Nairobi, Kenia

Iris dag 8

Een chilldagje stond vandaag op de planning en dat vooruitzicht deed ons allemaal erg goed! We konden op ons gemak genieten van ons ontbijtje, maar ondertussen beginnen de pannenkoeken ons toch wel een beetje te vervelen en verlangen we stiekem naar een ouderwets broodje kaas. Omdat we de olifantenopvang de vorige dag niet gehaald hadden zouden we vandaag gaan. De opvang is maar een uur per dag open, omdat deze olifantjes worden opgevangen en uiteindelijk weer vrij worden gelaten. Het was prachtig om de olifantjes te zien, want het enige wat tussen de olifantjes en de bezoekers stond was een dun touw. Je kon ze aanraken en het leek net of je gewoon je huisdier aan het aaien was, maar dit waren gewoon echte olifantjes!! Als je die verhalen over de verlaten of gewonde olifantjes hoort doet dat toch echt iets met je. Aangezien we om half een alweer terug waren in het hostel, konden we nog meer niks doen deze dag!! Gelukkig hadden we een afspraak met Walter Odede, de baas van Dance for Life Kenia en twee van zijn collega's. Zij hebben ons nog even goed ingelicht over het bezoek aan de scholen van de komende vier dagen. Voor ons is het allemaal erg spannend, maar toch hebben we zin om de vijf scholen te bezoeken en nieuwe ervaringen op te doen.

De rest van de dag hebben we gezellig op het terras gezeten in het hostel en daar ook avondgegeten. Zelfs na deze dag waren we gesloopt dus zijn we vroeg het bedje ingedoken. Morgen is het zover en gaan we doen waarvoor we zijn gekomen, samen met Dance for Life meelopen!!