Dag 7: 5 mei 2013

8 mei 2013 - Nairobi, Kenia

Selena: dag 7

Vandaag zijn we met Amos, de vaste chauffeur, eerst naar het National History Museum gegaan. Toegangsprijs voor lokale bevolking 200 KSH, voor overige bezoekers 1,200 KSH (11,53 Euro)!! Er zijn acht zalen met tentoonstellingen over de natuur, de cultuur, de geschiedenis, de mensen en hun kleding, de 42 stammen van Kenia, de dieren en de evolutie. Oh ja, ze begonnen ook over het voedsel..we zijn maar snel doorgelopen hihi. De gids nam ons vliegensvlug door de zalen heen. Zijn informatie was helder maar zijn uitspraak en zijn tempo maakten het af en toe lastig te volgen. Maar al met al interessant. Blij dat we dat gedaan hebben.

Weer door het moordende verkeer en op zoek naar werkende pinautomaten..zo zagen we wel weer een stuk centrum van Nairobi. Het is vooral verkeer, hoge gebouwen en smog..gelukkig is onze verblijfplaats buiten het centrum in een natuurrijk gebied!

Vervolgens zijn we naar het giraffecentrum gegaan. Dat kwam eigenlijk neer op een uitkijktoren waar de rangers een soort van korrels uitdelen waar de giraffes van smullen. We keken uit over het gebied waar zij vrij kunnen rondlopen. De giraffes kwamen uit onze hand eten. Ze steken hun enorme lange blauwe tong uit en dan moet je een korrel erop leggen. Er kwam veel slijm vanaf dus ik heb dit niet gedaan..eugh..maar de rest heeft er veel lol aan gehad. Ze waren zo lief en de prachtige ogen van dichtbij zien is bijzonder.

We kregen hier te horen dat de wees olifanten opvang al dicht was, dus zijn we terug naar het Wildebeest kamp terug gegaan. 's Avonds zijn we gaan uiteten in de Galleria mall vlakbij. Het was geen haute cuisine maar alleen het idee van Europees eten was al ok. Sorry Kenia..

Al een week voorbij! Aan de ene kant gaat het snel maar aan de andere kant lijkt het of we hier al heel lang zijn, door alle indrukken. De groep is gelukkig heel relaxed en easy-going. Op naar week 2!!

1. Jose Seuren:
    8 mei 2013
    Wat een mooie verhalen! Heerlijk om te lezen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes, José
  2. Lisanne Muris:
    Lieve allemaal, specicaal Klaas natuurlijk
    Wat leuk te lezen dat jullie het zo fijn hebben. Blijf genieten hoor!
    Voor je weet zit je weer op school....
    groetjes aan allen van Lisanne
    en liefs van mama voor KLaas
  3. Paula:
    8 mei 2013
    fijn om op deze manier op de hoogte gehouden te worden. wat leuk om giraffen te voeren en ze van zo dicht bij te kunnen zien. ik ben vooral niet jaloers, maar gun het jullie van harte. op naar de volgende verhalen en eventueel foto's. een hoije uit venlo