Dag 2: 30 april 2013 KONINGINNEDAG

30 april 2013 - Nairobi, Kenia

Iris: dag 2 Nog steeds niet bijgekomen van de eerste dag, ging het alarm alweer af in onze tent. Na tien miljoen keer snoozen, stonden ook Laura en ik op voor weer een gloednieuwe dag. Nog steeds was het besef er niet dat we nu echt in Kenia zitten. Vandaag stond in het teken van werken, werken en werken. Iets buiten Nairobi staat namelijk de boontjesfabriek van David, waar wij ons deze middag uit zouden gaan sloven. David is een kennis van Klaas en zijn familie en heeft ons ontzettend hartelijk ontvangen. De werkdag was natuurlijk allang begonnen en twee uur later kwamen ook wij aankakken. Snel moesten er ons pakje aantrekken met Haarnetje en al. Wat zagen we er toch sexy uit! Na een rondleiding door de fabriek konden we aan de slag. De vrouwen kregen de moeilijkste taak en mochten boontjes gaan snijden en sorteren (zal ook eens niet) en de mannen mochten inpakken. Ik dacht dat we lekker bezig waren, maar het was toch lastiger dan ik dacht. Constant kregen we boze blikken en vervolgens werden onze boontjes direct weer teruggestuurd naar de afvalcontainer leek het zo. Buiten dat hebben we veel meegekregen van het leven in de fabriek en het besef dat de mensen hier vier euro per dag krijgen. Vantevoren hadden we afgesproken dat we Selena zouden meesmokkelen naar de nederlandse ambassade waar ze de kroning toch nog kon zien. David ging mee in het complot en deed net alsof wij ontslagen waren en stuurde ons richting de ambassade. Volgens mij vond Selena de grap toch niet zo grappig als wij die vonden, maar gelachen hebben we zeker! Op de Nederlandse ambassade was the party intussen going on. Terwijl de mannen nog hard bezig waren in de fabriek zaten wij aan de champagne! Er hing een groot scherm waar iedereen kon meegenieten van de kroning en koninginnedag. Voor het eerst voelden we ons weer even niet de bleekscheten en begaven we ons in een klein stukje Nederland. Er waren hapjes en drankjes in overvloed en dj Kevin draaide de hipste plaatjes, waardoor de heupjes bij iedereen gingen wiegen. Ook David en de jongens kwamen later feesten en dat maakte de avond compleet! Na een geslaagde avond kropen we ons bedje in, de muggen verwelkomden ons alweer. Koninginnedag hebben we zeker niet gemist dit jaar!

1. Paula:
    4 mei 2013
    we wachten weer vol verwachting op jullie update dag 3. Groetjes uit Venlo.
  2. Melina:
    5 mei 2013
    Hallo allemaal!! heel veel plezier nog in Kenia, we wachten vol spanning op de volgende mooie foto's. Groetjes van iedereen hier en tot snel! leuk reisverslag iris, ga zo door en misschien ligt er wel een carrière als verslaggever voor je in het verschiet. top!