Dag 3: 1 mei 2013

1 mei 2013 - Maasai Mara National Reserve, Kenia

Klaas: Dag 3

The day after, wat hadden we een leuke dag achter de rug. We zijn nog niet helemaal bijgekomen van de heftige dagen en de volgende drukke planning stond al voor ons klaar: safari!!!

Het safaribusje stond al klaar met chauffeur en al en de 6-uur lange rit kon beginnen. Na tien zakken chips en liters cola kwamen we aan bij het tentenkamp. Onderweg werden we al verrast met een groep zebra's en door het prachtige landschap van kenia. We werden verwelkomd door een super spontane vrouw en onze koffers werden zowat uit onze handen getrokken. Nou wat kon hier nu mis mee zijn?

Gelukkig konden we nog net een snelle ronde maken door het Masai  Mara park met onze supercoole VAN. Giraffes op twee meter afstand, impala's en andere hertjes overal om je heen. Onze chauffeur Sammy was echt een onwijs goede spotter en kon aan elke struik ruiken of er een dier in verscholen zat. Je kan gewoon niet stoppen met glimlachen! bij zonsondergang zagen we nog leeuwinnen met welpjes en meerdere kuddes olifanten. We kwamen aan op het kamp genaamd rhino camp, er liepen overal aapjes rond die graag onze koekjes wilden hebben.Sander en ik  kregen een iets minder leuke verassing. Wij sliepen niet zoals de andere in een safaritent maar in een huisje. Er waren super veel sprinkhanen en andere insecten onder de deur onze kamer in gekropen.  Het was verschrikkelijk ze zaten overal, daarom gingen we naar onze  Ó zo vriendelijke manager genaamd (evil)  Grace. Wij vroegen of we in een andere kamer mochten of bij de andere in de tent en hier werd heel erg moeilijk over gedaan. Na veel gesprekken tussen medewerkers in het Swahili is het ons toch gelukt. Sander en ik kregen een nieuwe tent maar vanaf nu was Grace niet echt onze vriendin meer. Ze was heel erg onaardig en keek ons met moordende blikken aan. We gingen eten, zoals gewoonlijk rijst met groente... Maar het was toch goed te doen aangezien we in de middle of nowhere waren. We gingen vroeg slapen en zouden de volgende morgen weer vroeg op safari gaan om de Keniaanse wildlife van heel dichtbij te zien.  Ps. Voor 2000 shilling krijg je een heerlijke full body massage van (evil) Grace. Echt een aanrader, ze is zo vriendelijk.

1. Astrid B.:
    5 mei 2013
    Ha Klaas, ik moet lachen om je verhaal. Niet de zebra's, de apen of de krioelende tent, maar evil Grace maakte de meeste indruk ;-)
    Ik blijf jullie volgen, groeten aan mijn collega's!
  2. Klaas:
    6 mei 2013
    Hi Astrid, haha de safari was echt geweldig hoor maar de mooiste dingen kwamen op de tweede dag, hierover komt binnenkort meer.