Dag 4: 2 mei 2013

2 mei 2013 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Sander dag 4
De hele dag safari, we startten om 7:30. De zon scheen, de lucht was blauw, ideaal dus.
Sammy stond al klaar met ons safaribusje en  het dak was open. Bij de ingang werden we nog bijna uit ons busje gejaagd door opdringerige Masai vrouwen, die ons de meest lelijke sieraden wilden verkopen. We werden meteen verrast door een groep zebra's, leeuwen en gnoes en wauw wat zaten we er dichtbij. Een kudde olifanten stak nog over en overal om ons heen waren gazelles en andere kleinere beesten. Zelfs pumba werd gespot, onze famous vriend van The Lion King. We hebben zoveel dieren gespot, ik kan ze niet eens allemaal opnoemen, maar op de foto's zijn ze allemaal goed te zien!!
' S middags reden we richting de rivier, waar de hongerige aapjes, nijlpaarden en krokodillen ons stonden op te wachten. Wij dachten rustig onze lunch op te kunnen eten, maar de aapjes wisten ook wel hoe laat het was. Toen we de lunch hadden overleefd kwamen we een groep rangers tegen, die een tocht maakten naar de krokodillen en nijlpaarden. De nijlpaarden produceerden onmenselijke geluiden en gelukkig konden we nog een krokodil zien. Nou zo'n beest wil je niet in je achtertuin hebben.
Op de terugweg naar de ingang kwamen we met alle geluk nog een groepje cheeta's tegen. Echt heel bijzonder, want je herkent een huiskat er bijna in. Aangezien het nog lang rijden was en het zoeken naar dieren af en toe wel eens vermoeiend was, besloten we ons maar te vermaken met de moppen van de leraren. Op de weg liep ook nog een groep gestrande junglekippen (?) die een wilde kat half aan zaten te vallen. Die hadden het toch wel goed voor elkaar!

Toen we terug in het kamp waren, gingen we lekker douchen. Tenminste dat dachten we, we hadden geen water. Dus gingen we naar Grace toe om te vragen hoe het zat met de douche. Daar werden we fijn in het Swahili uitgescholden door Grace en we kwamen erachter dat de safari de volgende ochtend om 06:00 zou starten.
Al met al was het een prachtige dag, het weer, de dieren en het gezelschap.

1. Paula:
    6 mei 2013
    HAHAHA, die Grace gaan jullie nooit meer vergeten.